Reisverslag - Reisverslag uit Jeffrey’s Bay, Zuid-Afrika van Anna Winden - WaarBenJij.nu Reisverslag - Reisverslag uit Jeffrey’s Bay, Zuid-Afrika van Anna Winden - WaarBenJij.nu

Reisverslag

Blijf op de hoogte en volg Anna

01 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Jeffrey’s Bay


Hier weer een update vanuit het zomerse Jeffreys Bay, waar ik ondertussen al aardig wat heb meegemaakt!

Het heeft me wat tijd en moeite gekost, maar ik begin me hier nu aardig thuis te voelen. Ik had er van te voren niet bij stil gestaan dat het best wat energie kost je plek te vinden in een vreemd land waar je niemand kent. Maar ik begin gelukkig meer mensen te kennen en leuke dingen te doen.
Een paar weken geleden hebben we nog een huisgenootje erbij gekregen, wat voor mij superleuk is omdat we allebei in de clinic werken en het goed met elkaar kunnen vinden.
Het werk is nog steeds erg leuk, ik voel me ontzettend thuis in de clinic en tussen m'n collega's. Elke dag beginnen we met gebed, wat echt heel bijzonder en mooi is. Ons doel is om mensen dichterbij God te brengen door te laten merken dat ze bijzonder zijn en gewaardeerd worden. Ik vind het zo mooi dat als er op een drukke dag misschien maar een iemand is die Jezus' liefde door ons heen heeft gezien, het het allemaal waard is.
Vorige week ben ik mee geweest de sloppenwijk in om in een crèche kinderen te wegen en meten. Sinds ik hier ben was dat de eerste keer dat ik de wijk in geweest ben, en het schudt je toch weer even wakker. We gingen naar een crèche met ongeveer zestig kinderen waarvan een groot deel buiten speelde zonder dat er iemand oplette of bij stond. Het doet bijna pijn om een meisje te zien huilen dat getroost wordt door een ander kindje, in plaats van dat een volwassene dat meisje troost.
Jammergenoeg konden we niet veel werk doen, omdat maar vier van de zestig kindjes hun boekje bij zich hadden waar we alles in horen te noteren.

Een paar weken geleden 's nachts bij ons thuis mijn fiets gestolen, waar ik ontzettend van baalde. Gelukkig is de clinic redelijk op loopafstand, dus voor een paar dagen was het prima, maar ik ben superblij dat ik een andere fiets heb die nu veilig binnen staat.

Verder is het me nog steeds niet gelukt om mijn witte Nederlandse velletje een bruin kleurtje te geven, kreeg ik 's nachts bezoek van een enorme kakkerlak in m'n bed en vier ik dit jaar mijn verjaardag waarschijnlijk in Kaapstad!
Een hoop mooie (en soms minder mooie) dingen om op terug te kijken dus en veel meer moois om nog naar uit te zien!

Anna

  • 01 Maart 2014 - 18:32

    Margriet:

    lieve anna,

    Wat zijn we vreselijk trots op je!! En als ik je zo stralend op de foto zie kan het niet anders dan dat mensen Jezus door jou heen zien!
    xxx papa en mama

  • 01 Maart 2014 - 21:55

    Opa En Oma Van Der Meer:

    Wij hebben met genoegen en verbazing jou verslag gelezen . We zijn heel erg trots op jou.
    Fijn dat je daar zo je plekje gevonden hebt en wat kunt betekenen voor de mensen daar.
    Kus van oma en opa.

  • 02 Maart 2014 - 15:55

    Tante Lenie:

    Beste Anna.
    Bedankt voor je leuke verslag. Je brengt daar de kinderen en misschien ook wel hun ouders
    vast een beetje vreugde. Vervelend dat je fiets gestolen is.
    het is daar dus al niet anders dan in Nederland. Heb je een andere fiets moeten kopen?
    In Indonesie waren er ook veel kakkerlakken. Ik ruste meestal niet voor ik ze gevonden had en trapte ze dan dood. Dat kraakt wel erg. Zijn het daar ook van die hele grote?
    Heb nog een goede tijd en groetjes van Oom Jaap en tante Lenie

  • 02 Maart 2014 - 16:38

    Theo En Karin:

    Hoi Anna,

    Geweldig wat jij daar doet, geeft voldoening!

    Leuk om weer te lezen.


    Groetjes, Theo en Karin

  • 02 Maart 2014 - 17:27

    Toos Dukker:

    Lieve Anna ik probeer het nog een keer, vorige keer is het niet gelukt.
    Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt wat naar dat je fiets gestolen is gelukkig heb je weer een ander.
    Want lopen naar je werk is voor een keertje leuk maar het moet niet te lang duren.
    Je mams stuurde een foto van jou met een klein baby'tje in je armen en je keek er zo verliefd naar.
    Dus het zit wel goed met jou en de kindjes.
    We wensen jou nog fijne tijd met je werk en je vrije tijd.

    drukkie Toos en Tinus

  • 02 Maart 2014 - 20:13

    Susan:

    Hoi Anna,
    leuk om weer van je te horen, niet leuk dat je fiets weg is!Is je nieuwe huisgenootje ook nederlandse? Als ik het goed begrepen heb, zijn de vrijwillegers uit verschillende landen, of niet?
    Ik wens je het allerbeste , wat doe je in Kaapstad op je verjaardag?
    lieve groeten je (tante) Susan

  • 04 Maart 2014 - 12:06

    Michel:

    Hoi Anna,
    Mooi allemaal! Je doet mooi werk, bless you!

    Groet,

    Michel

  • 23 Maart 2014 - 11:50

    Tante Annie:

    Lieve anna,
    Mooi te lezen wat je allemaal doet, en dat je je in Jeffriys Bay echt op je plek voelt.
    Het is bij jullie al net zo als bij ons, wat fiets. jatten betreft. Wij hebben er nog een
    staan voor je!!
    Maar je hebt al een andere he? We bewaren hem voor je.!
    Je verjaardag vier je in Kaapstad. Kaart en kado-tje volgt, hopelijk nog op tijd,
    Alvast van harte Anna wij wensen je een hele fijne verjaardag en fijne in
    Kaapstad.
    Knuffel. Van ons uit Den Hoorn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Jeffrey’s Bay

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 April 2014

The End

01 Maart 2014

Reisverslag

08 Februari 2014

Reisverslag 2

20 Januari 2014

Een warm welkom
Anna

Actief sinds 05 Jan. 2014
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 3011

Voorgaande reizen:

28 April 2016 - 02 Oktober 2016

DTS Australië

05 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: