Reisverslag 2 - Reisverslag uit Jeffrey’s Bay, Zuid-Afrika van Anna Winden - WaarBenJij.nu Reisverslag 2 - Reisverslag uit Jeffrey’s Bay, Zuid-Afrika van Anna Winden - WaarBenJij.nu

Reisverslag 2

Blijf op de hoogte en volg Anna

08 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Jeffrey’s Bay

Alweer bijna een maand in Jeffrey's Bay, time flies when you're having fun! Dat doet me ook realiseren hoe kort drie maanden eigenlijk maar is.

Ik ben inmiddels aardig ingewerkt in de clinic en begin een beetje m'n eigen weg te vinden. Het is leuk om te merken dat mijn collega's me steeds meer beginnen te vertrouwen. In het begin lieten ze me veel meekijken en nog niet zoveel doen maar vorige week mocht ik een aantal keer zelfstandig hechtingen verwijderen bij vrouwen die een keizersnee hadden gehad. Daar word ik gelukkig van:)
In de eerste week heb ik mezelf voorgenomen dat ik daar echt ben om hen te dienen en te doen wat nodig is, al zijn het de stomste klusjes, en het is leuk om te merken dat ik zoveel meer mag doen en zelf ook heel veel kan leren.
Ik geniet echt van mijn werk, vooral van de pasgeboren baby's die komen. Ik vind het heerlijk om lekker met ze te troetelen maar ook om de moeders aandacht te geven.

Samen met een Duits meisje die ook vrijwilliger is in de clinic, ben ik een projectje op aan het zetten. Een groot probleem bij de moeders uit township is overgewicht, simpelweg omdat ze niet weten hoe, of het geld niet hebben om gezond te eten.
Wij gaan samen, met nog wat andere meiden eens per week lessen geven over het belang van gezonde voeding en hoe je bewust andere keuzes kan maken bij het kopen en maken van eten. Ons doel is niet zozeer dat deze vrouwen heel veel gewicht gaan verliezen maar meer dat er een omschakeling komt in hun levensstijl zodat onder andere ook hun kinderen leren wat gezond eten is.
Ik vind het heel erg leuk dat we hier zelf helemaal verantwoordelijk voor zijn, maar wel hulp krijgen waar nodig, en het dus echt ons eigen project is.

Verder is het hier nog steeds erg warm, ben ik in de tussentijd een paar dagen ziek geweest en mis ik mijn lekkere Nederlandse prakkie zo af en toe. Maar dit weegt natuurlijk niet op tegen alle leuke en bijzondere dingen die ik hier meemaak!

Liefs,

Anna

  • 08 Februari 2014 - 18:49

    Nynke:

    Wauw echt supertof! Ook dat eigen projectje, echt gaaf bedacht!

  • 08 Februari 2014 - 19:27

    Susan:

    Hoi Anna!
    leuk om weer van je te horen! veel plezier en veel geluk daar en de lieve groeten uit Duitsland.
    je tante Susan

  • 09 Februari 2014 - 14:45

    Jaap En Lenie Klemann-Van Winden:

    Beste Anna
    Leuk om je verslag te lezen en fijn dat je het goed naar je zin hebt.
    Ook wel goed dat je wat van thuis mist, anders wil je soms niet meer naar huis.
    Heb nog een goede tijd en veel groetjes Oom Jaap en tante Lenie

  • 09 Februari 2014 - 16:35

    Annemarie:

    hoi anna

    wat leuk dat je het zo naar je zin hebt!heel leuk om op de hoogte te blijven.misschien kan je ook eens een leuk project op zetten in israel!

    liefs anne marie

  • 09 Februari 2014 - 20:00

    Ron :

    He Anna,
    dank voor je verslag, ik weet uit ervaring hoe warmte je energie kan beïnvloeden.. rustig doorgaan met je eigen programma is wel het beste, soms in een lager tempo.. gaaf dat je de kinderen en de moeders aandacht kunt geven, da's mooi en wellicht het belangrijkste..

  • 10 Februari 2014 - 07:28

    Michèl:

    Hoi Anna,

    Leuk om te lezen allemaal, veel plezier en succes met je project!

    Mich

  • 10 Februari 2014 - 19:25

    Theo En Karin:

    Hoi Anna,
    Leuk weer van je te vernemen en dat je een mooi project start.
    We wensen je veel succes.
    Hier blijven we ze bruin bakken!

  • 12 Februari 2014 - 14:44

    Nelleke:

    Ha, Anna!
    Leuk om wat van je te lezen. Ben zelf gisteren terug gekomen van mijn werkplek in Israël. Ik hoop dat jij door te zegenen net zo rijk gezegend gaat worden als wij dat ervaren hebben.
    Enne, van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Mama Margriet vandaag.

    Liefs, ook namens Ron, van Nelleke

  • 14 Februari 2014 - 14:26

    Annemieke:

    Ha Anna,

    Wat een ondernemende meid ben jij. Heel leuk om te lezen dat je het goed naar je zin heb. Door jouw woorden vormen er mooie beelden in mijn hoofd. Jij met die prachtige pasgeborene. Fijn dat je steeds meer medische zorg mag leveren. Daar ben je tenslotte verpleegkundige voor.Geniet nog en doe veel ervaring op.
    Groetjes van je nicht Annemieke
    Ook groetjes van Pa en Ma

  • 14 Februari 2014 - 21:10

    Kyra En Robert:

    Beste Anna,

    Je bericht heb ik doorgekregen van mijn moeder. Super leuk om te horen wat je doet en dat het goed met je gaat. Wat een mooi uitgangspunt om daar heen te gaan om alleen maar te dienen. Je zal zien dat er vanuit zo'n standpunt mooie dingen kunnen gaan gebeuren.

    Super dat jullie moeders gaan ondersteunen met gezonde voeding. Zij zijn een belangrijke spil in de opvoeding van hun kinderen. Heel veel succes met jullie eigen project.

    Groeten Kyra en Robert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Jeffrey’s Bay

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 April 2014

The End

01 Maart 2014

Reisverslag

08 Februari 2014

Reisverslag 2

20 Januari 2014

Een warm welkom
Anna

Actief sinds 05 Jan. 2014
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 3002

Voorgaande reizen:

28 April 2016 - 02 Oktober 2016

DTS Australië

05 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: